c

Slovenskí stavbári rozšíria profil tunela na projekte v Helsinkách

Tlačová správa 2.2.2012 14:00 CET

Fínsko, Helsinki (2. február  2012) – do budovania železničnej trate, ktorá spojí centrum mesta Helsinki s letiskom Vantaa, sa v kooperácii so Skanska Fínsko zapoja i slovenskí špecialisti na výstavbu tunelov. Na tuneli, ktorý bude viesť železničné koľaje popod letisko, budú na približne 800 m dlhom úseku rozširovať tunelové rúry. Pre fínsku Skanska Infra OY zrealizujú naši odborníci zo Závodu Tunely SK, spoločnosti Skanska SK, práce v hodnote 1 mil. eur, ktoré budú ukončené do konca tohto roka.

Prace_Tunel_RRL

Na tuneli projektu Ring Rail Line (fínsky názov Kehärata) pracuje v priemere 40 tunelárov zo Závodu Tunely SK spoločnosti Skanska SK. „Odborné zdatnosti a veľké skúsenosti našich  pracovníkov v tejto oblasti sú žiadané a profesijne oceňované u sesterských spoločností Skanska. Okrem Fínska zamestnanci nášho Závodu už tretí rok pracujú i na zákazke vo Švédsku, na výstavbe obchvatu Štokholmu, ako aj v Nórsku, kde pôsobia na stavbe podzemnej hydroelektrárne,“ povedal Peter Witkovský, riaditeľ Závodu Tunely SK.

Práce na rozšírení dvoch tunelových rúr na úseku dlhom 770 m začali v januári vŕtaním dier pre injektáž. „Na stavbe realizujeme špeciálne vrtno-trhacie práce a budujeme primárne ostenie tunela- t.j. striekaný betón, osádzanie svorníkov so špeciálnou povrchovou úpravou a zabudovanie mrežoviny,“ zhrnul rozsah výkonu projektový manažér Juraj Ježek. „Práce realizujeme v nepretržitej prevádzke od pondelka do soboty. Počet ľudí na pracovnej zmene prispôsobujeme aktuálnym potrebám stavby,“ dodal.

Práce na Ring Rail Line nie sú prvou profesijnou skúsenosťou stavbárov zo Skanska SK v Škandinávii. Vo Fínsku v roku 2008 okrem iného realizovali rekonštrukciu hlavného vodného privádzača v Hesinkách, v rokoch 2005 – 2006 vykonali rekonštrukciu ČOV v Mariehamne, modernizáciu atómovej elektrárne Loviisa, razili cestné tunely Porvarilahti a železničný tunel Labbacka na projekte Vuoli v Helsinkách a postavili tunely Orosmäki a Karnainen na trase diaľnice E 18 z Helsínk do Turku.

 

O projekte Ring Rail Line:

Ring Rail Line bude po vybudovaní predstavovať významný železničný uzol metropolitnej oblasti hlavného mesta Helsinki.18 kilometrov trate zabezpečí železničné prepojenie centra hlavného mesta s letiskom. Pôjde o dvojkoľajovú mestskú linku slúžiacu výhradne na osobnú prepravu. Vlaky pohybujúce sa rýchlosťou až 120 km/hod budú na trase premávať v čase špičky v oboch smeroch v pravidelných 10 min. intervaloch a zabezpečia nadštandardné dopravné spojenie do oblasti s 200 tisíc obyvateľmi a pracovnými miestami. Železničná trať zníži potrebu autobusovej a automobilovej dopravy a tým zníži vplyv škodlivých emisií na životné prostredie. V oblasti letiska bude železnica vedená pod povrchom tunelom dlhým 8 km.

Základný kameň výstavby Ring Rail Line bol položený v marci 2009. Hodnota celého projektu predstavuje 605 mil. eur. Ukončený by mal byť v júni 2014.

 

Základné údaje o stavbe:

Názov diela:                T 045 Kehärata, razenie tunela

Lokalita:                     Vantaa, Fínsko

Objednávateľ:             Skanska Infra OY

Zhotoviteľ:                 Skanska SK a.s., Závod Tunely SK

Zmluvná cena             Skanska SK: 1 000 000 € bez DPH

Začiatok výstavby:      1/2012

Ukončenie výstavby:    10/2012

 

Súbory na stiahnutie