c

Diaľnica D1 bude bezpečnejšia, s lepším dopravným komfortom

Tlačová správa 8. 4. 2015 12:30 CET
Práve v týchto dnoch sa na plno rozbiehajú práce na najvýznamnejšom dopravnom tahu Slovenska, na dialnici D1 v úseku Prešov – Budimír (D1 v km 588,545 – 607,888) a na privádzaci Prešov III/068010 v úseku 2,600 km. Rekonštrukcné práce sú súcastou dlhodobého plánu NDS na zvýšenie bezpecnosti dopravy na dialniciach a rýchlostných cestách. Spolocnost Skanska SK a.s. bude ako zhotovitel realizovat opravné a modernizacné práce v rozsahu vyše 12 mil. eur, pricom dlžka opravovaného úseku je viac ako 19 km. Predmet zákazky bude financovaný z Operacného programu doprava 2007 – 2013 a štátneho rozpoctu. Doba realizácie zákazky je do 31.10.2015.

Cieľom rekonštrukcie diaľnice je posilnenie bezpečnostných prvkov a celková modernizácia pre vyšší a bezpečnejší motoristický komfort. Predmetom stavebných prác bude výmena a doplnenie zvodidiel pre príslušné úrovne zachytenia, rekonštrukcia stredného deliaceho pásu, krajníc a odvodňovacích zariadení, ktorých pôvodné časti budú postupne vybúravané a nahrádzané novými konštrukciami. Výstavba bude realizovaná postupne v štyroch úsekoch, pričom jednotlivé rekonštruované časti diaľnice budú v dĺžke 2 až 3 km, striedavo na vonkajšej a vnútornej strane jazdného pásu.

 

„Práce budeme realizovať za plnej prevádzky diaľnice. Časti jazdných pásov budú uvoľnené na dlhodobé pracovisko a vyznačené prenosným dopravným značením a dopravnými zariadeniami, čo si bude vyžadovať dôsledné dodržiavanie bezpečnostných zásad a pravidiel cestnej premávky zo strany vodičov. Zo strany nás, ako zhotoviteľa, sme už v prípravnom procese stavby riešili efektivitu a logistiku stavebných prác, s hlavným zameraním na bezpečnosť práce našich zamestnancov,“ vysvetľuje Ivan Gajdoš, oblastný manažér spoločnosti Skanska SK, Závod Cesty, mosty SK. „V snahe pripraviť najefektívnejšiu cenu pre zákazníka s najmenším dopadom na životné prostredie budeme získaný materiál z demolácií objektov triediť, v maximálnej možnej miere recyklovať a rozdrvenú stavebnú suť používať do rozšírenia krajníc násypového telesa diaľnice,“ dodal Ivan Gajdoš.

Základné údaje o stavbe:

Názov diela:                Diaľnica D1 Prešov ‐ Budimír ( D1 v km 588,545 – 607,888) a privádzač D1 Prešov – III/068010 v úseku 2,600 km,
                                 Zvýšenie bezpečnosti dopravy na diaľniciach a rýchlostných cestách
Realizované úseky:

  1. 101-10 Privádzač D1 Prešov – III/068010
  2. 101-20 Diaľnica D1 v km 588,545 – 594,465
  3. 101-30 Diaľnica D1 v km 594,465 – 600,800
  4. 101-40 Diaľnica D1 v km 600,800 – 607,888

Stavebník:                   Národná diaľničná spoločnosť, a.s.                              
Spôsob financovania:    Operačný program doprava 2007 – 2013 a štátny rozpočet
Zhotoviteľ:                   Skanska SK a.s., Závod Cesty, mosty SK
Zmluvná cena:             12 499 063,8 € bez DPH
Začiatok výstavby:       04/2015
Ukončenie výstavby:    10/2015

Súbory na stiahnutie